نیازمند ۴۰۰ ایستگاه دوچرخه در تهران هستیم
نیازمند ۴۰۰ ایستگاه دوچرخه در تهران هستیم

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۸ هزار نفر در پایتخت کاربر دوچرخه‌های اشتراکی هستند،‌گفت: به ۴۰۰ ایستگاه دوچرخه در تهران نیاز داریم. به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، آرش میلانی عضو شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور درباره موضوع دوچرخه‌سواری در پایتخت و ساز و کارهای لازم […]

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۸ هزار نفر در پایتخت کاربر دوچرخه‌های اشتراکی هستند،‌گفت: به ۴۰۰ ایستگاه دوچرخه در تهران نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، آرش میلانی عضو شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور درباره موضوع دوچرخه‌سواری در پایتخت و ساز و کارهای لازم در این زمینه اظهار داشت: ترافیک و آلودگی هوا دو چالش عمده در تهران به شمار می‌رود که ارتقاء تأمین و کیفی استفاده از دوچرخه می‌تواند در کمک به رفع این موضوع بسیار حائز اهمیت باشد.

وی به روز جهانی بدون خودرو اشاره کرد و بیان داشت: این حق همه مردم است که از هوای تمیز لذت ببرند و طی دو سال گذشته این مسئله در ایران در راستای روز جهانی بدون خودرو مورد توجه قرار گرفته است و در چارچوب این مسئله کمیته محیط زیست شورا اقداماتی را جهت برگزاری روز بدون خودرو انجام داد.

میلانی با اشاره به حمایت معاونت حمل و نقل شهرداری از موضوع دوچرخه‌های اشتراکی گفت: این موضوع افزایش سفرهای درون‌شهری با دوچرخه را به همراه داشته است.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه سوم  هزار ۵۸ سفر روزانه در تهران در آینده به ۳۱۰ هزار مورد می‌رسد و بر همین اساس به ۵۱۴ کیلومتر مسیردوچرخه و ۴۰۰ ایستگاه دوچرخه نیاز داریم.

میلانی تصریح کرد: در حال حاضر تهران دارای ۶۰ کیلومتر مسیر دوچرخه، ۶۰ پارکینگ دوچرخه  و ۱۸ هزار کاربردوچرخه اشتراکی است که مهمترین شرط گسترش کمی و کیفی این موضوع همراهی دستگاه‌های مختلف در این زمینه است.

وی ضمن تأکید به ضرروت بازمهندسی مبلان شهری گفت: تهران شهری خودرومحور و نه انسان‌محور است و تا رسیدن به نقطه ایده‌ال فاصله داریم. پیاده‌راه‌ها در تسخیر موتورسواران بوده و شرایط برای تردد معلولان در این مسیرها خطرناک است و بهسازی معابر باید مورد توجه قرار گیرد.

عضو شورای شهر تهران ضمن انتقاد به لغو همایش سراسری دوچرخه‌سواری در تهران گفت: وجود انسجام و همدلی برای ارتقاء فرهنگ دوچرخه‌سواری حائز اهمیت است.

انتهای پیام/